مقدمه ای بر اجزای طراحی سایت


کامپوننت های وب - چه هستند و چگونه کار می کنند؟ تصور کنید تا چه حد ساده تر شدن توسعه طراحی سایت در جلو صورت خواهد بود اگر عناصر HTML به تنهایی به اندازه کافی قدرتمند برای ساختن سمت سرویس گیرنده یک صفحه وب مدرن و پویا باشد. بهتر است که اگر عناصر سفارشی خود را ایجاد کرده و به یک منبع بزرگ و متن باز از اجزای آماده برای استفاده مانند دکمه ها، نوار ابزار ها، پنجره های چت، نقشه ها و دیگر ویژگی های جلویی مشترک، دسترسی داشته باشید، نیاز به ساخت این عناصر خودتان وارد کردن اجزای وب، آخرین مجموعه ای از استانداردها در حال حاضر به HTML و DOM (مدل شیء سند) توسط W3C اضافه شده است. اجزای وب به وسیله گسترش قابلیت های عناصر HTML با مجموعه ای از API های پلت فرم وب که از ایجاد عناصر سفارشی پشتیبانی می کنند، به مرورگر وب نزدیکتر می شوند. این استانداردها را می توان به چهار ویژگی اصلی تقسیم کرد که می توان به طور مستقل یا همراه با هر چارچوب جاوا اسکریپت یا کتابخانه ای که با HTML سازگار است استفاده شود و ساختن یک وب سایت ساده تر می شود:
  • واردات HTML: - این ها اسناد HTML را به اسناد دیگر آسان تر می کنند.
  • قالب های HTML: - این به شما اجازه می دهد بخش هایی از DOM را در یک تگ ایجاد کنید که می تواند در بارگذاری صفحه باقی بماند، اما بعدا در زمان اجرا نامیده می شود.
  • سایه DOM: - این کپسول سازی جاوا اسکریپت، CSS و قالب را فراهم می کند به طوری که کد کامپوننت وب شما مدولار باقی می ماند و از بقیه DOM جدا می شود.
  • عناصر سفارشی: - این API ها برای ساخت عناصر HTML خود هستند.
هدف از این ویژگی های جدید ساده سازی وب سایت ها با ارائه API های سطح پایین است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های کاربردی پیچیده ای را از عناصر سفارشی ایجاد کنند. تماس با این عناصر جدید ساده خواهد بود به عنوان یک پیوند از تگ های HTML سفارشی ساده است.
به طور طبیعی، این قابلیت اضافی به این معنی است که اجزای وب تنها در مرورگرهای مدرن که از استانداردهای جدید پشتیبانی می کنند، کار می کنند. این نمودار را برای لیستی از مرورگرها و اجزایی که آنها پشتیبانی می کنند مشاهده کنید.

با استفاده از اجزای وب

با استفاده از یک جزء وب با طراحی ساده است. به سادگی به وب سایت های وب رسمی وب مراجعه کنید، یک جزء را انتخاب کرده و آن را به سند HTML خود وارد کنید و با استفاده از مشخصات HTML Imports مانند برچسب های مربوطه تماس بگیرید:

<link rel="import" href="mycomponent.html">
...
<mycomponent></mycomponent>
فقط می خواهم جزء سفارشی خود را هنگامی که شما با یک نمایه خاص تماس بگیرید، نمونه گیری کنید؟ مشخصات الگو HTML را امتحان کنید:

<template>
<div>The web component or HTML you wish to instantiate on will</div>
</template>

در تگ های قالب، اسکریپت اجرا نخواهد شد و منابع مانند تصاویر و یا ویدیو می شود تا زمانی که قالب مهر زده شده است.

ایجاد عناصر HTML سفارشی

توانایی ایجاد عناصر HTML سفارشی خود را از طریق مشخصات سفارشی عناصر و سایه DOM امکان پذیر است. در زمان نوشتن، آخرین نسخه های این دو ویژگی به بعضی از مرورگرهای بزرگ مثل Chrome، Mozilla و Safari رونق می گوییم که به صورت واضح به API های v1 اشاره شده است. ایده اصلی از مشخصات فعلی v1 تعریف یک عنصر HTML جدید و برچسب آن با استفاده از جاوا اسکریپت است. سپس، با استفاده از ایجاد یک سایه DOM، encapsulation پردازش می شود که از ایجاد جزء از صفحه والدینی که به آن وارد می شود، محافظت می شود و برعکس. شما می توانید نحوه ایجاد عناصر HTML خود را از طریق Web Components با چک کردن راهنمای دستی خود در اینجا بیاموزید.
اگر واقعا جدی در مورد اجرای اجزای وب سفارشی در پروژه بعدی خود باشید، ممکن است بخواهید یکی را بررسی کنید از این کتابخانه ها:
  • پلیمر - کتابخانه جاوا اسکریپت گوگل برای اجزای وب استاندارد استاندارد فعلی برای کسانی است که به دنبال ساخت عناصر HTML سفارشی خود هستند. این جامع ترین کتابخانه در خارج از کشور است، و استفاده از همه چهار ویژگی را با هم برای ساخت عناصر HTML سفارشی تشویق می کند.
  • X-Tag - کتابخانه پشتیبانی شده از موزیلا، مایکروسافت برای گسترش ویژگی های ویژگی های سفارشی.
  • بوسنی - این کتابخانه با استفاده از مشخصات موجود اجزای وب اثبات شده و ارائه سازگاری با مرورگرهای قدیمی مثل Internet Explorer 9 تاکید بر «آنچه که اکنون کار می کند» است.

از آنجایی که همه بر اساس استانداردهای W3C هستند، شما نباید نگران باشید که کدام کتابخانه شما از کامپوننت وب خاص شما باشد. همه آنها یک لایه انتزاعی برای کمک به نوشتن اجزای وب سریعتر با کد کمتری ارائه می دهند. هنگامی که برای ساختن عناصر HTML سفارشی می آید، انتخاب یک پلت فرم بیش از دیگری، همه چیز در مورد طعم قند نحوی که شما ترجیح می دهید و جوامعی که در اطراف آنها ایجاد شده است.
شما با کمترین هزینه می توانید بهترین خدمات را در کدنویسی و طراحی سایت ارزان داشته باشید. شرکت پیام آوا یکی از متخصص ترین شرکت ها در این حوزه است و پیشنهاد می کنم حتما نگاهی به سایتشان داشته باشید. 

وضعیت کنونی پشتیبانی مرورگر

هنگامی که شما در مورد کامپوننت های وب و سازگاری مرورگر صحبت می کنید، مفید است که آگاه باشید که یک مجموعه قدیمی تر از API های v0 تست شده مبتنی بر polyfills (بومی برای Chrome) و مجموعه ای جدید از API های v1 که به سادگی با جاوا اسکریپت جاوا اسکریپت بازی می کنند وجود دارد. نحو مبتنی بر کلاس در نتیجه، Chrome تنها مرورگر است که دارای پشتیبانی بومی از اجرای استاندارد v.0 است در حالی که سایر مرورگرهای اصلی به polyfills تکیه دارند. Polyfill یک پلاگین است که قابلیت های مرورگر از دست رفته را تا حد امکان نزدیک می کند تا ویژگی هایی مانند Components Web در مرورگر هدف کار کند.
استانداردهای v.1 که اخیرا توسط مرورگرهای بزرگ به تصویب رسیده از آن مسائل نحوی که v0 را تحت الشعاع قرار دادند. بدین ترتیب مرورگرها از سرمایه گذاری در حمایت بومی از استانداردهای v1 لذت بیشتری می برد و شما می توانید به طور کلی با استفاده از Web Components برای آخرین نسخه های بسیاری از مرورگرهای اصلی احساس امنیت کنید.
این که آیا از طریق Polyfills یا پشتیبانی بومی، آخرین نسخه این مرورگرها از ویژگی های وب پشتیبانی می کند:

دسکتاپ
  • Chrome
  • Firefox
  • Safari
  • Opera
  • Edge
  • Internet Explorer (8+ with Polyfills)

موبایل
  • iOS
  • Android
  • FirefoxOS
  • KindleFire
  • Windows Phone
  • Opera Mobile
  • Blackberry OS
  • webOS

آیا باید از اجزای وب استفاده کنم؟

تصور کنید که دارای پشتیبانی و قابلیت یک چارچوب مانند AngularJS، با سادگی بارگذاری ویدجت های سفارشی به طور مستقیم به DOM است. با استفاده از استانداردهای v.1 توسط مرورگرهای بزرگ مانند Chrome، Firefox و Safari اخیر، شرکت ها از استفاده از Web Components در تولید استفاده کرده اند. بعضی از نمونه های قابل توجه دیگر شامل GitHub، Comcast، General Electric و البته گوگل است. گفته می شود نسخه های قدیمیتر مرورگرها و سایر موارد دیگر مانند مایکروسافت Edge به این معنی است که اگر شما محصول خود را به طور صحیح در اکثر رایانه های کاربران کار می کنید، همچنان به polyfill نیاز دارید.
با این حال، چیز زیبا در مورد وب کامپوننت ها این است که شما آزاد هستید که آنها را کمی یا به همان اندازه که می خواهید استفاده کنید. اگر ایده کمک به پیشگامان آینده ی کامپوننت وب برای شما جذاب باشد، به هر حال شروع به نوآوری در آخرین استانداردها در سرعت خود خواهید کرد. از سوی دیگر، اگر شما از مفهوم اجزای قابل استفاده مجدد استفاده می کنید، اما با یک محصول آماده تولید بیشتر، چارچوب جاوااسکریپت جاوا اسکریپت مانند React ممکن است یک جایگزین بهتر باشد.
در انتهای روز Web Components یک ابزار دیگر است که می تواند به طور مستقل یا در کنار چارچوب انتخابی شما به کار گرفته شود تا پروژه بعدی طراحی سایت خود را به زندگی تبدیل کند.

در پست های بعدی در خصوص تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی برایتان مطالبی منتشر می کنم. همچنین فکر کنم بد نباشد اطلاعاتی در خصوص بهینه سازی سایت هم داشته باشید. تا بعد.


Comments

Popular posts from this blog

نکات مهم برای طراحی سایت و اصول کلی در طراحی سایت شرکتی

CTR چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

آموزش حذف اکانت اینستاگرام